Kernteam

Wat doet het kernteam?

De directeur vormt samen met de orthopedagoog en de psycholoog 'het kernteam' van de school. Zij staan in voor tal van taken op schoolniveau, leerkrachtniveau en leerlingniveau.

directeur

Marijke

Marijke Bleus

psycholoog

Eva

Eva Loos

Wat doen de psycholoog en orthopedagoog?

De orthopedagoog en psycholoog werken zowel op schoolniveau, leerkrachtenniveau en leerlingniveau. Zij staan samen onder meer in voor het vormgeven, opvolgen en evalueren van het beleid van de school. Dit gebeurt in nauw overleg met elke deelgroep van de school.
Daarnaast bieden zij begeleiding en ondersteuning aan klassen van de verschillende deelgroepen op school, maar ook aan ouders en leerlingen. Bijvoorbeeld:

• Een eerste aanspreekpunt voor de deelgroepen op school, ze nemen hierbij een coördinerende en coachende rol.
  • Overleg en gesprekken voeren met leerlingen, ouders en/of externe partners, dit zorgt voor een vlotte samenwerking tussen school en de thuiscontext.
  • Gesprekken met leerlingen, zowel in kader van crisisopvang als het opvolgen en stimuleren van de socio-emotionele ontwikkeling.

orthopedagoog

Kristien

Kristien Loix

BuBaO Schakelschool